Prawie każdy doświadczył nieprzyjemności związanych z utratą ważnych danych, czy to był email, ważne dokumenty firmowe czy zdjęcia z rodzinnych wakacji. Często bez wcześniejszych oznak dysk twardy czy pendrive odmawia współpracy, czasami zdarzy się w roztargnieniu usunąć przypadkowe dane. Odzyskiwanie danych to koszt od 100zł do nawet 20 000zł, chociaż górnej granicy nie ma.

Utrata pieniędzy przy odzyskiwaniu danych to nie jedyny problem, gdy brakuje dostępu do newralgicznych dokumentów, programów (płatnik, symfonia, ważny email z przetargu). Przed tymi problemami możemy jednak się uchronić, koszt inwestycji w oprogramowanie i sprzęt wcale nie musi być duży.
W zależności od potrzeb, ilości danych i posiadanej infrastruktury wdrożymy odpowiednie procedury.

 

Backup dla firm:

Najczęściej stosowaną metodą jest kopiowanie wrażliwych danych na serwer plików NAS, oprogramowanie które stosujemy w pełni zautomatyzuje wszystkie procesy. Możemy stosować całościowe kopiowanie wszystkich danych z komputera.

W przypadku serwerów skuteczna jest wirtualizacja wraz z duplikacją na inną fizyczną maszynę. Dzięki tej metodzie przerwa w pracy w razie awarii jednej z maszyn będzie praktycznie niezauważalna.

Kopia danych w chmurze jest coraz bardziej popularną metodą ochrony danych, rynek usług w chmurze rozwija się bardzo dynamicznie i w zależności od potrzeb możemy zaproponować takie rozwiązania jak OFFICE 365 dzięki któremu nasze biuro będzie dla nas dostępne z każdej lokalizacji. Emaile, dokumenty, zdjęcia czy inne pliki multimedialne, zawsze “pod ręką”.

 

Backup dla osób prywatnych:

Gdata ochrona danych

Oferujemy rozwiązania zintegrowane z antywirusem, automatyczna kopia danych na dysk sieciowy (NAS) lub do chmury.

 

 

A co w przypadku gdy utraciłem swoje dane?

Mieszkasz w Tychach lub okolicy? Przywieź do nas dysk a zobaczymy co da się zrobić.

W takich przypadkach oferujemy również odzysk danych, nie zawsze niestety istnieje możliwość odzyskania danych, jednak zrobimy co w naszej mocy 🙂 .